dimecres, 12 de desembre del 2007

Camí de Sirga. Segona part (capítol l)

En el primer capítol de la segona part de Camí de Sirga, en Jesús Moncada fa servir l'estratègia dels objectes per explicar-nos una colla de fets històrics. Jo en aquesta breu narració utilitzo el portal per explicar una vivència de la meva infància.

Quan l'any 2003 vaig traspassar el portal del carrer Sant Pere Més Baix Nº7, vaig reviure un període de la meva vida que quasi havia oblidat.
Un matí d'estiu de l'any 1943 vaig arribar fins aquest mateix portal, però aleshores no el vaig traspassar, perquè la mare em va fer quedar al llindar, mentre ella i la meva germana entraven cap a dintre. Prou sabia la mare que a mi no em volien a "campamentos" perquè era massa petita, però ella va intentar parlar amb una "jefa" de "Falange"perquè m'acceptessin.
Em recordo en el llindar d'aquell immens portal amb un farcell a la mà esperant a la mare. Quan va tornar, ens vam quedar fins que va sortir la meva germana en formació cap a Vallvidrera, per dir-li adéu.
La mare i jo vam tornar a casa molt desanimades. Jo ho vaig sentir perquè em feia molta il·lusió anar a "campamentos". I la mare, que treballava fent feines per les cases de sol a sol i ens tenia que deixar soles a casa tot el dia, ho va sentir perquè era l'única oportunitat que tenia d'oferir-nos unes petites vacances.
Els quinze dies que vaig passar sola a casa no se'm van pas fer massa llargs, sobre tot, perquè vaig poder gaudir de la ració de pa de la meva germana. Aquella ració la vaig assaborir amb delit i conscient del favor que em feia la mare deixant-la tota per mi.